Běžné URL s filtry (např. ?q=barva-cerna,velikost-l) se většinou neindexují, protože generují duplicitní obsah. Trendem poslední doby jsou tzv. parametrické kategorie, které tento problém řeší a zároveň pomáhají s SEO i uživatelskou přívětivostí.
Co jsou parametrické kategorie?
Parametrická kategorie je vlastně kombinace vybraných vlastností ve filtru – například značka, velikost, barva nebo cena. Tyto filtry převedeme na vlastní stránku s přehlednou URL adresou, například:
/tricka/panska/velikost-l/barva-cerna/
Taková stránka má několik výhod:
- má vlastní SEO nadpis a popis (horní i spodní, pod produkty),
 - je indexovatelná vyhledávači,
 - zobrazuje vyfiltrované produkty dle zadaných parametrů.
 
Jak je to v PrestaShopu?
PrestaShop toto ve výchozím stavu neumožňuje, ale díky jeho modulárnímu systému lze tuto funkcionalitu doplnit. V praxi je potřeba nahradit standardní modul Fasetová navigace (Faceted Search) za pokročilejší placený modul, který umožňuje:
- lepší a rychlejší filtraci – i pro velké katalogy (používáme i při 100 000+ položkách),
 - generování parametrických kategorií s vlastní URL,
 - SEO optimalizaci každé takto vytvořené stránky.
 
Kolik stojí integrace parametrických kategorií do PrestaShopu?
Kompletní integrace, včetně zakoupení placeného modulu, jeho instalace, konfigurace filtrů se pohybuje orientačně kolem 15 000 Kč bez DPH (jednorázově).
Mám zájem, jak mohu objednat?
Poptávky prosím posílejte na info@web-eshop.cz